nedelja, 8. november 2020

Beg iz neideološkosti

Pred devetimi oz. desetimi leti smo že kmalu po nastanku tega projekta začeli opozarjati na problem, ki je v zadnjih letih postal evidenten. Takrat pa ni tega problema vzel nihče resno. Predvsem mnogi desničarji niso vzeli tega problema resno. Ta problem se imenuje "medijska kultura". 

Medijska pristranskost in medijske agende niso nič novega, tudi faktična resnica, da "neodvisni mediji" ne obstajajo in da je neodvisni medij tako težko najti kot leseno železo ali žensko filozofinjo, ni nova. Vendar smo z naraščanjem vpliva socialnih omrežij in nekakšne selitve človekovega obstajanja v virtualni svet vseobsegajoče medijske invazivnosti, ki v ljudeh vidi zgolj statistiko lastnega dosega, lahko začeli opažati, da postajajo mediji gospodarji politike.

Ko smo v letu 2010 lansirali v internet v omejenem dosegu frazo: "država postaja orodje medijev" in "politika postaja orodje medijev", so se redki, ki jih je sporočilo doseglo, zgolj smejali. Danes vidimo, da gre za faktično resnico. Politika je postala povsem podvržena medijem, politika ni nič drugega kot orodje medijev za doseganje neke agende, ki je nad-politična v smislu, da je docela ideološka in sama po sebi megalomanska.

To zopet ni nič novega. Ko trdim na tem mestu, da smo mi to videli že tedaj in danes to vidimo vsi skupaj, ne trdim, da je to neka posebnost, neka skrita zarota. Ne. Tendenca vsakega svetovnega nazora, vsakega političnega, moralnega in socialnega prepričanja je v tem, da stremi k totalnosti, k občosti, vseobsegajočosti. Vsako prepričanje, naj se zdi komu še tako banalno, trivialno in izrečeno na najbolj resigniran in pasiven način, je v samem sebi totalno, absolutno in ekskluzivno. Vsako prepričanje je totalitarno. Človek ne more hkrati zasledovati dveh prepričanj o isti stvari. Lahko trdi, da ju zasleduje, a funkcionalno lahko v danem trenutku zasleduje le eno samo. v onem trenutku je njegovo prepričanje, ki postane baza za njegovo razmišljanje in delovanje, docela totalitarno, absolutno. Zato ima vsak nazor tendenco, da postaja vse bolj in bolj totalitaren.

Zato po tej logiki stvari, ki je faktična in evidentna, tudi medijska kultura skuša forsirati nek lasten pogled na svet. Nobena stvar, nobena misel in nobeno dejanje v človekovem življenju, ni osvobojeno lastne moralne presoje, pa najsi se človek tega zaveda ali ne. Vse kar človek stori, stori iz nekega svojega lastnega moralnega prepričanja.

Moralno prepričanje pa ni nič drugega kot ideologija. 

Danes v časih mrtvega Boga, v času sestopanja krščanstva iz vsake relevantne funkcionalne sposobnosti in opravilnosti v družbi, je pogosto in prevladujoče mišljenje, da je arhaična beseda "morala", zgolj v domeni onih kristjanov, ki še zasledujejo tisočletne preizkušene socialne norme. Vsi oni, ki pa se teh starih norm ne držijo, pa so funckionalno osvobojeni "morale". Morala je torej po tem mišljenju le neka absurdna pozicija, ki je v sami sebi lažna in še bolj je lažno vprašanje ali je človek moralen ali amoralen. To je zanje lažna distinkcija, oni sami so torej post-moralni, v smislu, da zavračajo koncept sam.

Vendar resnica je v tem, da morala ni morala le tedaj, ko je krščanska. krščanska morala je le krščanska morala. Je oblika morale, ki jo določa krščanski svetovni nazor. A morala je mnogih oblik in je implicitno prisotna vedno in v vsakem posamezniku. Tako je v zadnjih desetletjih pred nami vstala morala, ki ji je težko nadeti ime, težko jo je direktno opredeliti, a vsi vidimo, da je med nami. Še več, vidimo, da postaja prevalentna, to je nova, prevladujoča morala, ki ima s svojo implicitno eksplicitnostjo moč, da terja, zahteva in funkcionalno disciplinira in korigira. 

Problematičnost te morale je v tem, da je permanentno progresivna. Iz tega razloga jo je težko uokviriti v neko smiselno definicijo in določiti njene robove. Prav tako gre pri njeni progresivnosti za dve možnosti: 1.) permanentna progresivnost ni zares permanentna in gre zgolj za evolviranje in prilagajanje, ki se bo končalo v neki logični obliki; 2.) ta permanentna progresivnost je zares progresivna, ker sloni na temeljih, ki so sami po sebi nestalni in bo evolvirala dokler ji bo dano.

Obe možnosti sta verjetni, druga je celo bolj verjetna. Problem zavračanja ideologije, ideološkosti in podobnih konceptov in izrazov, ki jih danes prevladujoča javnost smatra za nepravične, nečloveške in nemoralne, je v tem, da se ti isti koncepti, ki so realni in se jim človek ne bo mogel nikoli izogniti, dokler bo imel razum, naselijo in vgnezdijo na skrivnem. Ali bolje rečeno: so neimenovani. Zanje pravijo, da neobstajajo, a so ravno tam in jih okušamo in čutimo. Postajajo brezimni in neimenovani prabogovi, ki se jih človek ne drzne imenovati. Ne zato, ker bi se jih bal ali, ker bi za vsem stala neka zla sila, neka zarota, marveč zato, ker smatra sam, da jih ni in jih funkcionalno ne more (po)imenovati.

Problem je namreč v tem, ker mnogi danes ne razumejo, da ideološki vakuum ne obstaja. Da ne obstaja neko prastanje, default stanje, nedoločno stanje, izhodiščno stanje človekove ideologije. Vsaka stvar, ki ji določimo atribut kvalitete, ki jo presojamo skozi kvalitativna merila, kaže na to, da kvalitativna merila posedujemo in da ta merila ne morejo izvirati od drugje, kot iz morale, ki pa v danem trenutku funkcionalno ne more biti drugačna kot totalitarna. Zato je pomembno, da ugotovimo, da 1.) človek vedno deluje iz lastne ideologije; in 2.) da vkolikor trdimo, da obstaja pra-ideologija, pred-ideologija, pravilna ideologija, s tem zgolj ideološko predpostavljamo, kaj je pravo in pravilno, to pa ni nič drugega kot ideologija.

Vsako presojanje o tem kaj je prav in kaj narobe, kaj je dobro in kaj je slabo, predpostavlja neko kvalitaitvno merilo, to merilo pa ni nič drugega kot orodje ideologije. Zato človek vedno izhaja iz morale in ideologije, pa če se tega zaveda ali ne. Pri tem pa je nemogoče trditi, da obstaja ideologija, ki je ne-ideološka, pravilna, izhodiščno človeška in vse-presegajoča. Saj bi moralo biti merilo za kaj takšnega povsem izven človeka in njegovega presojanja sploh. Kar pa je nemogoče. Človek ne more misliti, ne da bi obenem tudi presojal. Neideološka, pravilna ideološkost, ideologija, morala, prepričanje, norma, ne osbtaja in nikoli ne bo obstajala. Vsako prepričanje je plod ideologije in vsaka presoja ideologije je ideološka.

Zato nas ne bi smelo biti sram, da zagovarjamo neko ideologijo na eksplicitno totalitaren način. Da zanjo trdimo, da je prava in edina prava in edina dobra in da trdimo, da so druge ideologije slabe, nepravilne in škodljive. To je pač realen izraz vsake ideologije. In ona ideologija, ki nam funkcionalno preprečuje, da bi zagovarjali svojo ideologijo na tako brezkompromisen način, zgolj potrjuje to resnico. S svojo prevalentnostjo, agresivnostjo in absolutnostjo ima moč, da onemogoča ideologije, ki jih smatra za slabe, nepravilne in škodljive.

A problem te ideologije je v tem, da je brezimna in neimenovana in je malodane neozaveščena. Problem tega je v dvojem: 1.) na ta način ima tendenco, da postaja še bolj absolutna in totalitarna ter druge ideologije pravilno relativizira, ne da bi se zavedala, da je relativna ravno toliko kot vse druge; in 2.) ker je neozaveščena in ne razume lastne relativnosti, ker skriva svojo ideološkost, postaja lahek plen vitalnih in agresivnih ideologij, ki z nekoliko več ozaveščenosti in kot njeni logični produkti z agresivno negacijo ostalih ideologij lahko stopijo na mesto te breizmne ideologije. 

Predvsem pa je problem te ideologije, da ne razume sama sebe. Da ne razume najbolj osnovne resnice, da človek vedno vsebuje in potem takem torej potrebuje ideologijo. Ljudje, ki napol zagovarjajo zgolj neke pavšalne implicitne moralne trditve vzete iz breizmne morale te ideologije, lebdijo v prostoru, ki zmore nastati le v posebnih časih moralne zmede ali tiste spreminjajoče se, evolvirajoče se morale, ki zase niti ne ve. Zato je to videti kot (med)prostor med somrakom ene eksplicitne ideologije in svitom druge eksplicitne ideologije. 

Ideološka neideološkost tako postane koristno delo za neizogiben propad lastne breizmne ideologije, ki veruje v nedoločljive in evolvirajoče se idelae. 

Tako danes stojimo v posebnem trenutku zgodovine, ko mediji v agesivnem prepričanju, da branijo čisto in popolno brezideološkost, nadmoralno moralo vseobsegajoče človečanskosti, zatirajo in skušajo eradicirati vsako ideologijo, ki jim ni po godu. Menijo, da so neideološki, da so žreci absolutno čistega, pravega in popolnega stanja človeškega naziranja, mišljenja in delovanja ter s tem, ko aktivno preprečujejo diseminacijo informacij s strani svojih ideoloških nasprotnikov, ki jih implicitno smatrajo za nemoralno, slabe in napačne, pomagajo človeštvu do pravega stanja zavesti, pravega stanja bistvovanja in bivanja.

Vse to je zanje popolnoma neideološko, niti ne moralno, marveč zgolj "pravilno".

Posebej danes, ko kljub vsemu videnemu, še vedno z začudenjem zremo v dogajanje v Ameriki, kjer so mediji onemogočili izražanje mnenj aktualnemu predsedniku države in njegovim podpornikom in so se postavili v vlogo velikih cenzorjev, ki jim je dano, da presojajo, kaj je res in kaj je prav in kaj ni res in kaj je narobe, si lahko rečemo, da smo na samem vrhu agresivnosti te breizmne in nepoimenovane ideologije, za katero se že kaže, da zna biti najbolj prefinjena in vseobsegajoča ideologija vseh časov.

Zato je danes na vseh nas, da ozavestimo resnico, da je vse plod ideologije in ne pristajamo več na partikularizacijo našega bistvovanja, dojemanja, delovaja in bivanja.

 

-NeoDomobranec


7 komentarjev:

  1. Pozdravljen!
    Dobro napisano, kot ponavadi. Menim, da gre na tem blogu za res zanimiva in tudi dragocena razmišljanja, ki nikoli ne razočarajo. Zato sem hvaležen in te prosim ter spodbujam, da tako s tem delom še naprej nadaljuješ.
    Imam pa tudi nekaj vprašanj. Zanima me, kako je s projektom NeoDomobranec na Youtube? Vem za terminacijo originalnega kanala, a me zanima, kako je s ponovnimi poskusi uveljavljanja na tej platformi? Ali je kanal 'Liktorkski obzornik' povezan s tem blogom oz. projektom?

    Hvala in lep pozdrav.

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala za branje. Na youtube sem se nameraval vrniti v takšni ali drugačni obliki, a sem odlašal. benitokrek je potem skreiral Liktorski obzornik na youtubeu in reuploadal nekaj starih stvari, a menda so videoposnetki takoj odstranjeni. Mislim, da je zdaj nemogoče karkoli objavit na tisti platformi na način kot pred charlottesvilleom. Mogoče bi se dalo kakšen strukturiran video, a ti se niso nikoli obnesli. Vidim pa da čeprav je iz youtubea šla praktično vsa "disidentska" desnica, smo pa Slovenci šele sedaj dobili tipičen format altrajta iz leta 2015,2016: ti razni intervjuji, ki jih ima zdaj Ernecl in Goljar in mogoče še kdo. Je pa vsekakor zanimiv ta "eksodus" desnih kanalov iz youtubea ter razna spreobrnjenja in vzpon trdih metapolitičnih levičarskih kanalov, ki so temu izhodu sledila. Lep pozdrav.

    OdgovoriIzbriši
  3. Pozdravljen

    Kakšne možnosti ima naša politična stran v prihodnosti glede na to da se nas na vse načine zaustavlja in cenzurira in kako dolgo misliš, da bo še trajal prostozidarski (oz. ameriško - kitajski) vpliv na Evropo in Slovenijo? Je možno da se slepe ljudi, ki se ne zanimajo za resnično življenje, požirajo holivudske filme in nasedajo eliti spreobrne v kratkem času ali bodo taki ljudje sami od sebe propadli? Za doseg politične moči je potrebna podpora naroda, toda tu je problem, da je velik del naroda (še posebej tisti v večjih mestih) slepih. Toda degeneracija se nekje mora končati, tako ali drugače. Ne more trajati večno. Zato me zanima, če bo trenutni propad morale, ameriška okupacija Evrope, migrantska kriza trajala več desetletij ali če nas obrat ``čaka tik za vogalom``

    2. Kaj je vaš pogled na francosko revolucijo in Ludvika XVI? - Isto vprašanje sem postavil Scutum Fideuu oziroma ``Goljaru`` in je odgovoril da namen katoliške politike ni odprava revščine. Kakšen je vaš pogled na to če ste se kdaj zanimali?


    Lep pozdrav in ostanite zdravi

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Če začnem na koncu: sam imam povsem katoliško gledanje na francosko revolucijo v smislu, da jo smatram za absolutno zlo, a obenem to ne pomeni, da podpiram monarhijo, monarhizem, aristokratizem ipd. francoska revolucija je rezultat tudi gnilih monarhistov, ki so s svojo dekadenco dopuščali razvoj gnilih nazorov in sami sebi pripravili konec.
      Kar se tiče Goljarja, moram povedati, da je v mojih očeh on sramota za vso slovensko katoliško zgodovino. On v svojem življenju ni prebral ene resne razprave resnega slovenskega katoliškega avtorja, on bere neke shizmatične neo-tradicionaliste in pa anglosaške katoliške avtorje, ki ne razumejo katoliškega družbenega in socialnega naziranja. Da namen "katoliške politike ni odprava revščine", kakor si tu navedel njega, lahko izreče le najbolj mentalno omejen človek. A to ni nič čudnega, če pogledamo po drugih trenutnih "katoliških" avtorjih, ki so res papagaji anglosaškega getoističnega katolicizma.

      Kar se tiče prvega vprašanja, se strinjam, da je to bistveno vprašanje z nekaj popravki morda. Ne strinjam se, da je narod talec vplivov od zunaj, sam mislim, da so "elite" in "holivud" le logični produkti naroda samega (zahoda kot celote). Ne strinjam se, da je "za doseg politične moči" "potrebna podpora naroda", ker vemo iz zgodovine, da so se vse spremembe vršile preko posameznikov oz. avantgard in da nimata "narod" ali "ljudstvo" nobene odločilne teže, saj se ljudje spreminjajo na podlagi spremenjenih pogojev v okolju in spremenjenih institucij (to si lahko zelo dobro ogledaš na množici primerov). In kot tretje se v ničemer ne strinjam z izrazom "ameriška okupacija Evrope". To se mi zdi, ne da bi hotel izpasti kontraren in konflikten, absurden pojem, ki sem ga včasih poslušal v krogih skinheadov in bral v intervjujih "kameradov" B&H po evropi. Nima nobene realne utemeljitve in skuša vso odgovornost preslikati na "ameriško okupacijo" oz. na "ZOG".

      Drugače je vprašanje na mestu. Sam gledam na stanje defetistično in ne verjamem, da se bo obrnilo na bolje. Moja prognoza je, da se bo stanje slabšalo do res nevzdržnih absurdov, kjer bo na kaotični vakuum, ki bo ob tem nastal, stopila neka vitalna in agresivna ideologija, ki bo znala agresivno obvladati zadeve. Tu vidim dve možnosti: bodisi, da bodo to storili muslimani, ki bodo kreirali neko sekularno islamistično liberal-demokracijo prek svojih strank in ki bo najbolj podobna neke vrsti ameriki izpred leta 1960; bodisi bo nastala neka tehnokratska totalitarna vlada, ki bo preko tehnologije in socialnega inženiringa ljudi obvladala in iz potrošništva naredila neko na dolgi rok vzdržljivo ideologijo, ki bo sposobna postaviti meje in smiselno usmeriti ljudi v nek smoter.

      To bo neke vrste novi Napoleon, ki bo zrasel iz kaosa progresivistične avtodestruktivnosti, kakor je stari zrasel iz kaosa francoske revolucije.

      Mussolini je vse to razumel že skoraj natanko sto let nazaj.

      Izbriši
  4. Pozdravljen, ne vem čisto kako blogspot funkcionira ali boste dobili kakšno notifikacijo za ta komentar itd.

    Prvo naj povem, da se v dosti stvareh z vami strinjam. Še posebej v tem delu: "Kar se tiče Goljarja, moram povedati, da je v mojih očeh on sramota za vso slovensko katoliško zgodovino. On v svojem življenju ni prebral ene resne razprave resnega slovenskega katoliškega avtorja, on bere neke shizmatične neo-tradicionaliste in pa anglosaške katoliške avtorje, ki ne razumejo katoliškega družbenega in socialnega naziranja."

    Sam prebiram večinoma tuje avtorje in do tega "tradicionalno" (zdi se mi da ni dovolj navednic, da bi ustrezno označil to moderno psevdo-tradicionalnost, ki sicer ima neko estetsko privlačnost, vendar se vseeno zdi izpraznjena bistva) katoliškega vzgiba čutim predvsem odpor iz podlage, ki sem si jo zgradil s prebiranjem tujih del. Mi je pa težje priti do informacij o slovenskih katoliških avtorjih. Precej lažje je priti do Žižka in vse te lacanovske scene, o kredibilnih katoliških slovenskih intelektualcih pa se mi zdi, da so informacije precej manj dostopne. Pravzaprav me je nekoliko sram, da poznam tuje katoliške filozofe in teologe precej bolje kot slovensko katoliško intelektualno tradicijo. Ali bi sami priporočali kakšne specifične slovenske katoliške avtorje? Ali pa morda kakšno čtivo, kjer so le-ti omenjeni, da bi do teh informacij lažje prišel? Se vam že vnaprej zahvaljujem. Lp

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisem avtor, vendar sam priporočam branje nekaterih del, ki so objavljena bodisi tukaj bodisi na blogih Slovenska rekonkvista in Črna garda (vse del tega projekta). To so dela Mahniča, Ušeničnika ipd., tudi nekatere zanimive objave iz tiska ter nekaj prevedenih papeških okrožnic, ki se nanašajo na katoliški socialni nauk.

      Izbriši
    2. Ja, se strinjam, d aje zelo težko priti do naše sicer relativno bogate katoliške literature, kar je krivda večinoma tudi na trenutni katoliški strani in katoliških založnikih, ker se izogibajo določenim avtorjem, ker jih smatrajo za neaktualne oz. morda celo napačne. A z njimi nima smisla polemizirati o tem in pričakovati, da jih bomo lahko prepričali, da naj ponatisnejo določena dela. Zanje zadošča Janžekovič.
      Zato popolnoma razumem, da mnogi ne poznajo te naše katoliške misli, ker je nimajo od kje poznati. In jaz nikogar ne krivim. Zdi pa se mi bizarno, da ljudje tipa Goljar, vehementno nekaj govorijo, ne da bi določene stvari sploh razumeli. Npr. tipično se tu pojavi problem kapitalizma, ki je de-facto nekatoliški, in podobnih reči, ki so tipični protestantizirani katoliški tradicionalizem ameriških konstitucionalistov. Torej nekaj popolnoma tujega.
      Vendar sam nimam nič proti takim ekscesom, dokler to ostane v svojih mejah. ko pa se začne spotikati ob sto in eno stvar ter soliti pamet vsem povprek, je pa res gnusno; čeprav tako ali drugače sam ne morem vplivati na to in glede na to, da smo ta trend lahko že dolgo čas opazovali na tujem, je moral prej ali slej priti tudi k nam. Goljar ga je pograbil in zdaj govori praktično iste stvari v slovenskem jeziku, kot smo jih pred leti poslušali v angleščini. Nič hudega. Komur se da poslušati o "pravih moških", naj posluša ta prežvekovanja.
      kar se tiče kakega nasveta za avtorje, je vprašanje, če sem pravi naslov, vendar vseeno lahko svetujem. meni je denimo popolnoma odprl vrata Zbornik k 5. katoliškemu shodu leta 1923, natisnjen leto ali dve pozneje. Ta knjiga je res nek zbornik katoliškega aktivizma, slovenske katoliške brezkompromisnosti. Drugače pa sam smatram za najpomembnejše avotrje, seveda tako kot je napisal Daniel T. Antona Mahniča, ki je ponovno vžgal katoliški družbeni angažma in Aleša Ušeničnika, ki je v nekaterih pogledih še nadgradil Mahniča in bil ključnega pomena za Slovenijo, ko je Mahnič odšel na Hrvaško in morda postal za odtenek bolj defetističen. Druga dva izvrstna avtorja sta Jakob Missia, katerega razne pridige in zapise je težje dobiti ter seveda Anton Bonaventura Jeglič, izjemen pisec in govorec, ki ni dovolj prepoznan in ga je nedavno katoliško založništvo zreduciralo na stavek, da se je v nekem trenutku čutil osamljenega. Potem je tu tudi Gregorij Rožman, ki je tudi precej pomemben pisec po mojem mnenju. V knjigi Med sodbo sodišča in sodbo vesti so zbrane vse njegove pridige (ponavadi oporne točke ipd.). potem pa je tu še vrsta drugih avtorjev, ki so bili bolj osredotočeni na to ali ono temo. Npr. Janez Evangelist Krek. Predvsem družbeno in socialno je bilo izredno intelektualno živo vse do druge svetovne vojne. Nekoliko manj sem naklonjen Lambertu Ehrlichu, vendar je tudi on denimo zanimiv katoliški avtor.
      Vsekakor smatram Ušeničnika za sam vrh slovenske katoliške misli. Njegova knjiga Katoliška načela, je podvig in darilo za vse čase.

      Izbriši